näthat mot kvinnor

Jag tog mig tid att kolla på kvällens avsnitt (hann dock bara se 39 minuter innan nätet la av, tur att skolan har wifi..) av Uppdrag Granskning då dagens "tema" var näthat mot kvinnor. Det kan ha varit ett utav de mest intressanta program jag har sett i tv någonsin. Två kvinnor skrev på HM's facebook-sida att dem inte tyckte om att det såldes en tröja med ett motiv av Tupac. Dem ansåg att det inte var ett bra motiv då Tupac dömdes för sexuellt ofredande. Dessa två inlägg spårade ur totalt och folk skrev otroligt kränkande saker, inläggen fick tillsammans uppåt 5000 kommentarer och nästan alla var elaka. Folk sa att de hoppades få se dessa två kvinnor bli mördade (vissa sa även att dem skulle ta död på dem själva), våldtagna, att dem till och med skulle ta självmord. Okända människor la även ut dessa kvinnors adresser så folk skulle kunna hitta dem. Jag uppmanar alla som läser min blogg att se detta. Klickan på länken nedanför för att komma direkt till avsnittet. 
 
http://www.svtplay.se/video/995361/del-4-av-18
 
"det är bara facebook, det är bara text" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0