tiny dancer?

att ändra sig för någon annan. jag gör det hela tiden. anpassar mig efter dem som är runt mig. visst är det hemskt egentligen? att samhället har bevisat allt för många gånger att man inte duger som man är. att majoriteten modeller och skyltdockor är på gränsen till anorexiasmala för att kläderna ska sitta bra. de görs till och med smink för män. för de duger inte heller längre. vi gömmer våra orginal. det slutar ätas, gym och tidningar tjänar multum på folkets låga självkänsla. 
 
hela detta samhälle är som en stor jävla skev spegel. 
det ser bra ut på ena sidan, ens insida. 
man får för sig att man är okej. 
till man ser ens andra sida, 
och hela världen vänds upp och ner. 
för att man är alldeles för stor. 
Fan jag kommer inte i XS jag måste gå till toan och spy nu. 
det testas två storlekar
den storleken som SKA passa 
och den man VILL ska passa. 
om inte typ 2 passar, köps inte klädesplagget. 
 
eller så förändras världen åt andra hållet. 
kläderna förstoras
allt eftersom kroppen i spegeln blir större
ser du inte?! 
hur kan inte se?! 
den växer ju konstant! 
nu jag snart storlek S...M...L...XL
HELVETE FÅ DET ATT SLUTA. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0